05 oktober 2013

Gebreid

Vorig jaar zag ik op het blog van Wiebke Kreuzberger Nähte een mooie omslagdoek die ze had gebreid met een dubbele draad. Hierdoor wordt de doek/sjaal niet alleen lekker warm, maar ziet hij er ook niet zo "oubollig" uit.
Toen ik ook nog las dat hij gebreid is van een patroon uit een boek dat ik al zeker 5 jaar had liggen, maar niet aan durfde te beginnen omdat ik dacht dat het veel te moeilijk was, heb ik wol besteld en me er aan gewaagd.

En hoewel het er tijdens het breien zo uitzag: (een beetje overbelicht, de kleur klopt niet, is meer zoals op de onderste foto)
 ben ik heel blij met het resultaat:

een detail van het patroon
Uit het boek "WrapStyle" , gebreid van 6 bollen drops Alpaca, oranje, met een dubbele draad op naalden 5.

Vrolijke groet,
Karen

1 opmerking:

  1. Wunderschön geworden, Karen! Ich hoffe, es wird genauso ein Lieblingstuch für dich wie meins für mich!
    LG
    Wiebke

    BeantwoordenVerwijderen